MINE


Welcome
Hi there!

This is my online diary. You don't have to read my story if you don't want to


ME
A 21 years old girl and still don't have any idea what kind of doctor or what kind of person that she wants to be.

  • I love black!
  • I love rain!
  • I love panda!
  • I love you!


    Tagboard




    skin by BALQISH
    Coding by BALQISH
    The Best View by Google Chrome
  • Things Happened.
    Wednesday, 14 December 2016 | 0 Comments

    room, bedroom, and home image


    Hey..

    Em.. so.. last post pasal apa eh? ahaha lama gila duh biarkan blog nie.. entah siapa siapa yang stalk dari seri kembangan tu. Lama betul bukak blog aku nie,

    Baca satu satu ke cemana? hahaha kalau laa kat traffic widget sebelah nie boleh trace siapa yang stalk hahahaha..

    Okay last update pasal final exam short sem yang aku duk sembang dah habis exam biostats bagai tu kannn.. well dah dapat result. dapat B hahahahaha aku gelak je nasib baik duh tak dapat C, so far result aku dapat jugak laa aku kekalkan dari sem 2. TAKDE C xD

    Em.. So.. sekarang nie dah sem 3.. i mean dah nak habis sem 3.. yesss.. dan aku x sentuh langsung pasal blog nie.. sebab?

    Sebab first love aku dah hilang! yeah! hahaha

    Sebab dia dah takde dan sebab aku dah move on dari dia. (iyeke tin?)

    Ha ah ye. hidup aku nie takde la menarik sangat sampai nak update setiap apa aku hadap kat blog nie.. besides.. aku suka kumpul banyak gila benda and aku cerita serentak.. faham kan maksud aku?

    Yaaa tahu takde siapa baca blog aku nie (iyeke tin?) hahaha but still biarlah semuanya tersimpan dalam nie.. at least aku takde laa nak simpan sensorang or what.. tak semua aku cerita kat orang aku share kat orang aku...malas.

    Bila aku cerita, orang akan judge orang akan blabla alah kau faham lah kan.

    Okay then.. start dari first month sem 3. Okay je. takde apa yang menarik. well boleh lah takde la busy sangat cuma baru first first tu eh jap haa masuk bulan september..

    Then kelas 8 pagi ada dua hari hahahahahah

    Aku akma dgn murada gelak gelak je. sambil merungut ah kenapa kelas 8 pagi ada jugak hahaha paling tak best bila tengok hari isnin ada kelas seketul je. hubungan etnik pulak tu huhuhuhu

    Bulan 10.. yeah act aku ada rapat dengan someone masa nie. amar.. ammar fitriy.. setahun jugak lah kenal dia dulu just main main je okay sumpah main main je hahaha since dia pun lagi muda dari aku.. just..

    Yeah biashe biashe je. sebab? SEBAB DIA DAH ADA GF LEPASTU NAK RAPAT DENGAN AKU KENAPA??? HAHAHAHAHAH maaf tercaps lock. hahaha

    Dia ada masalah blabla then guess what? dia cakap dia sayang aku blabla. Aku lepak dgn dia sekali je weh. sumpah sekali je. dia krikk krikk em well em aku just nak borak tapi mcm takde apa nak borak then aku tanya game apa best then aku download aku main sampai laa kedai mamak tu tutup..

    Then dia cakap.. "dah main game mmg tak borak lah"

    Tak weh.. aku just cakap je ah aku takde apa nak borak hahaha then aku direct tanya pasal dia dgn gf dia then dia em em em aku pun haa ok lah haa..

    Dah cuba.. nak rapat.. bukan x cuba.. dari dulu.. perasaan tu takde. nak paksa cemana? kau pun ada gf duh. aku tak boleh.

    At that time sumpah aku rasa mcm apabende lah hah like that lah aku pun x tahu nak cakap mcm mana complicated betul.

    Okay at this time aku still pergi kelas mcm biasa and so on takde lah nak ponteng2 ke apa hahaha.. masuk je bulan 10, housemates aku memasing malas pergi kelas aku pun x tahu kenapa tibe tibe ahahaha aku pun terikut lah.

    Kelas 8 pagi x payah cakap mmg terlajak je. sebab malam berjaga dgn dorang hahahaha..

    Bulan 10 nie serius ah aku teruk baru bulan kedua kottt hahaha tapi x boleh nak buat apa lah. benda dah jadi hukhuk rasa bersalah wei sumpah. sekarang bila aku fikir balik, kenapa bodoh sangat? hm

    Okay then.. hujung bulan 10.. 24 oct.. okay seperti yg kwn2 aku tahu ah kan aku mmg main wc plus tu tempat aku meroyan apabende semua hahaha

    Then at that time.. petang.. balik kelas, aku x lock phone, and maybe aku ter touch people nearby weh serious shit aku x sengja.. then bila tengok fon, ramai gila send request. aku fobia nak accept. tahu kenapa?

    Sebab semua jantan kat situ sama je. em

    Tapi.. belum sempat nak clear location.. tetibe ada 1 dp nie ENTAH AH KENAPA AKU PERGI ACCEPT serious shit fatin nie tak tetap pendirian betul. aku patut clear kan je location tu em.

    Then start dari situ. aku kenal someone. yg sumpah aku x sangka akan masuk dalam hidup aku yang mama dah kenal ayah dah tahu and the whole family aku tanya pasal dia bila aku balik kampung minggu lepas em.

    At first aku biasa je. But lama lama.. weh dia lain.

    Sumpah aku cakap dia lain. aku selesa.. aku dgn dia, aku jadi diri aku sebebas aku, buat la perangai bodoh ke apa..

    Em

    Muhammad Hariz Kahar. Nama dia pendek je. tapi cukup untuk buat aku tersenyum sepanjang hari sepanjang masa sepanjang saat setiap detik setiap jam.

    Mula2 nak guna saya awak je. tapi mcm.. taknak sama dgn syafiq hahaha. since aku dgn syafiq pun aku ber awak saya bagai and aku sebolehnya nak jauhkan benda yg boleh buat aku teringat benda tak perlu em.

    Then.. mula la dari situ.. dia?

    Dia belajar kat sini je. Poli shah alam tu hah. PSA kan? huhuh.. tinggal kat ttdi sana.. asal batu pahat. seee aku x bole lupa hahahaha..

    At first jumpa dia on 30 okt tu.. aku takut weh.. aku takut sangat sebab aku rasa mcm terlalu cepat aku bukak diri aku kat dia. terlalu. cepat.

    Tapi aku persetankan semua tu.. aku bersiap.. dia cakap dia dah ada kat bawah. aku bersiap bersiap bersiap dgn rasa insecure nak mampus entah kenapa aku nervous gila babi sampai kat bawah aku menyorok sekejap amek nafas tenangkan diri redakan nervous and so on hahaha.

    Jumpa amar tak rasa mcm tu pulak. sumpah tak. aku jumpa amar lek je takde rasa apa sumpah rasa biasa je. dengan hariz.. lain..

    Ingat tak.. aku ada cakap pasal butterflies bila dgn syafiq? yess.. hariz lelaki kedua yg buat rama-rama aku hidup. rasa bahagia. rasa di awangan.

    Chopppp! at this time. fatin cuma syok sendiri :')

    Tahu weh.. aku stalk dia.. moment dia.. aku just nampak lirik lagu samsons. and yesss aku search lirik tu kat google and aku jumpa tajuk lagu tu AND AKU PLAY LAMA GILA ULANG ULANG AND I DONT KNOW WHYYY hahahahaha

    Aku dah suka sangat. Bukan tahap suka. Aku dah jatuh hati.

    I'm not a type of person yang sesuka hati je bagi peluang kat org luar untuk sakitkan hati dan perasaan aku apalagi nak serahkan hati dan jiwa aku.. tak.. aku tak semudah tu..

    Entah kenapa dengan dia, semuanya mudah. aku buta. aku lalai. aku.. entah

    First jumpa kat mamak tu.. weh maluuuu hahahahaha.. okay laa at first nampak mcm cara dia lembut aww.. i mean mesti mamat nie ramai kawan perempuan and dia pun spesis lembut jugak? hahahaha

    Tu first impression. hahahahahaha. walaupun first tu sangat hambar.. but.. weh u teman i naik atas sampai depan rumah? u laa lelaki pertama selain ayah i yang buat mcm tu. i terkejut..

    But i biar. ahahaha..

    Heyy nak tahu? i play lagu tak bisa memiliki and i tak tahu sampai bila i nak play maybe sampai habis i cakap pasal u kat sini :')

    i'm not a type of person yang nak cerita pasal benda x penting kat blog i hahaha..

    Okay then.. u rendah je. but u lagi tinggi dari i lah hahaha.. comel weh.. sumpah..i suka dengar u gelak.. kita gurau entah apa apa lepastu u gelak i mcm huhuhuhu k i suka hahahaha

    Then..?

    Esoknya kita jumpa lagi.. Pergi library msu? hahaha.. i teringin nak date kat library and org pertama i date kat library, adalah youuuuu hahahahaha.. i suka duh buat kerja then bila i angkat muka i nampak u.

    At that time.. i tengok je. i mcm.. kenapa i rasa selesa gila? kenapa i rasa mcm dah biasa u ada?

    And and i suka gila dapat jalan kaki sama sama dgn u balik malam tu hahaha rasa mcm happy gila sebab i tak sorang2 dah hahahaha..

    Ahahaa and i rasa i terlalu awal untuk tahu itu cinta. i mungkin buta.. ya.. buta dengan perhatian dan kasih sayang dari you buta dengan kata kata you buta dengan segalanya yang you bagi...

    Tak tak i tak rasa sakit sangat bila taip mcm nie..

    Okay mungkin sakit sikit.. :')

    Voice recorder yg first.. i simpan weh sumpah i simpan dan i taknak buang. 1 hari lepak.. u buat moment.. i mcm apak ah appreciate gila duh hahahaha.. but now u dah delete moment tu :')

    I appreciate setiap orang yang dtg dalam hidup i.. dan i appreciate u sangat sangat weh.. maybe u dah bosan apa yg i cakap but.. i nak cakap jugak hahahaha

    And.. third day.. i bawak u naik rooftop.. and yeah.. kat situ pun u ada buat voice recorder kat fon i. :') and at that time kita spend time sampai pagi kan? hahaha..

    omg i nak nangis hahaha.....

    I dah jatuh sayang dah jatuh hati kat you weh.. why i kena mcm nie? :')

    I ingatkan i dah jumpa apa i cari.. u fits perfectly dgn i duh. perangai u. sikap u. wtf kena gila dgn i hahahahaha..

    and after that 7/11 kita spend time lagi kan? i really loveeee the surprise weh hahahaha.. cuma bukan plan last minute hahaha i tak sanggup nak tengok vid kita semula sayang... sakit :')

    Then bila u balik bp, i tunggu weh.. hari hari i rindukan u, i mimpikan u, i angankan u.. hari hari sayang.. hari hari.. :')

    Makin hari, makin sayang.. apa i cakap? u priority i. i yang jadikan u priority i hahaha..

    Then? hari yg you nak balik shah alam, hari tu lah semuanya jadi... i kat giant masa tu weh.. hahaha.. taknak lah cerita yang tu..

    Cuma yang i sedih.. kalau laa i tahu u akan pergi, bila i nampak u depan pagar tu, i terus peluk you, pegang you... tapi apa i buat? i letak jam. i taknak keluar. i letal hadiah.. i taknak keluar. i block u. i delete chat kita..

    Emosi.. Ego.. Semua dah bercampur

    I rasa kena tipu sayang.. sumpah i rasa kena tipu. I teringat this one guy dia tipu i 3 times like serious shit i percaya dia 3 kali hahaha.. bila i dapat tahu dia ada gf lain selain i, i just bagi kata putus then i block and i tinggalkan dia.

    Dia cari i. but i buat bodoh. dah lama, dia jumpa i balik. dia menangis di merayu dia menyesal and i was like.. okay i bagi dia peluang.. tapi rupanya? dia tak break pun dengan perempuan tu hahaha..

    I rasa mcm tu weh. i tak terfikir i nie orang ketiga. i sayang you. em

    Kalau laa i tahu akan jadi mcm nie, i tolak tepi sia semua ego i emosi apa semua. i cuma marah.. u tahu perasaan kena tipu mcm mana kan? u pernah rasa..

    Tapi bukan salah u pun. and.. kita kenal pun.. i tak pernah tanya u ada gf ke tak.. kan? ahahah salah i

    But.. u pun.. why terima i? why nakkan i? you know.. sebelum benda nie jadi, boleh dikatakn every night i akan tengok gambar i dgn u sampai tertidur..

    I tak pernah tipu you.. In fact.. I tak reti nak tipu.. org boleh detect kat muka i kalau i tipu hahaha.. sebab i mmg tak reti nak menipu.. why u buat i mcm nie syg?

    You're the first.. em :')

    Rama-rama i dah mati.. hahahah..

    I taknak tinggalkan u.. i taknak.. tapi sampai bila i nak stay sedangkan dia sendiri suruh i tinggalkan u sebab dia sayangkan u? i nak u.. i nak pertahankan relay i dengan you.. but you takde tanda2 langsung nak pertahankan i dgn you..

    Tapi you pilih dia.. you tahu.. that moment when i tahu u dah buat keputusan untuk pilih dia, i jatuh terduduk weh. i menangis dan terus menangis sebab i dah hilang you..

    Berhari hari i nangis.. i ikhlas sayangkan you i setia dengan you i ikut semua kehendak you i utamakan you i.. i terlebih sayangkan you..

    Maafkan i sebab buat keputusan gila mcm tu at that time..

    Kenapa u cakap kat dia u cuma nak main mainkan i? why x ckp kat i sendiri? i tak dapat terima everything weh.. you lepaskan i.. why.. why you're so irresponsible?

    You want me, you datang. you dont want me., you pergi.. you dah buat i sayangkan you sampai mcm nie sekali, hati i hancur lumat, jiwa i mati, why you taknak bertanggungjawab atas apa yang dah jadi? :')

    be a man?

    Hati i.. perasaan i.. dah mati weh... selama 6 tahun, cuma first love i yg hidupkan rama rama i.. selama 6 tahun i tunggu lelaki yg boleh buat i jatuh hati for the second time... yg hidupkan butterflies i.. why bila i dah jumpa u, jadi mcm nie?

    Sekejap weh.. sekejap sangat..

    Rasa mcm kebahagiaan i direntap pergi dengan begitu kasar. dan i tak dapat terima. berja,-jam i menangis kenangkan you. you block i, i tak tentu arah. kelas? i abaikan. u i cari. kalau laa i reti drive.. i dah keluar rumah cari u..

    I nak u tengok I mati depan mata you. yess i fikir sampai mcm nie sekali. mcm org takde otak takde akal. and yes.. i ada ambil ubat tidur sebab i tak larat menangis dan i cuma nak tidur seharian.

    It works. Cuma sakit. Sakit tu masih ada.

    And now.. You normal duh. You memang bahagia sangat dgn dia? then why nak amek tahu pasal i lagi? twitter i. ig i. fb i. just.. dah block semua kan? block je lah weh..

    U lelaki.. nak rugi apa tinggalkan i? tak.. u tak rugi apa apa.. u ada dia.. i yang rugi.. sebab tak curang hahahahaha i rugi.

    I nak stay but bila tengok cara you yg awkward nak mampus dgn i, i jauh hati. i rasa tak berguna, i cuba fake kan senyuman i.. the last night i jumpa u before i balik pontian.

    i try gelak gelak but i tahu u dah x selesa dgn i cakap pun x pandang i and teragak agak.. damn you.. cepat gila you berubah :')

    I tak sangka weh.. sumpah tak sangka jadi mcm nie.. i dah pernah bersumpah taknak menangis sebab lelaki lagi and you.. you buat i termakan sumpah i sendiri hahahahaha..

    I rindu you. hari-hari i ingat you, entah bila perasaan i nak pudar. entah bila.. setahun i menyendiri.. tutup diri sendiri dari kenal org baru but.. em..

    I nak you weh :')

    Tapi u taknak i hahahaha.. i tak tahu lah weh. i tak tahu nak tunggu u atau nak biarkan perasaan nie mati. kalau i biarkan perasaan nie mati, if one day you dtg balik, i takkan amek peduli dah..

    Tapi kalau i tunggu? I yang makan hati :')

    I sayang you weh.. I ikhlas sayangkan you.. dan sebab tu i pergi.. just.. i taknak u tahu apa apa pasal i dah.. mute twitter i.. please? hahaha.. i mintak tu je.. eh ada lagi..

    Logout ig i sebab i malas gila nak tukar pass since i nie pelupa. and fb i.. logout ya sayang?

    Lepasnie i akan rindu nak dengar u panggil i baby hahahahahaha i rindu semua pasal u hariz.. u cakap u tak sama mcm lelaki lain.. tapi kenapa buat i mcm nie?

    Yess memang u tak sama dari segi aura but lelaki.. hahaha

    I teringat u buat muka.. u dengan i.. kita gelak gelak borak borak apebende semua em.. i rindu you.. em.. but dont worry.. i akan cuba buat bodoh je since u boleh je ignore i kenapa i tak boleh ignore u?hahaha

    I tak boleh duh ignore org. kenapa senang je u buat? em.. sokay then i tahu u dah campak i dah buang i jauh jauh huhuhuh..

    You letak lah nama dia kat mana pun, kat ig ke kat mana mana, i tahu you rindu i. i tahu dalam hati you ada terselit nama i.. and maybe dalam doa you, ada terselit nama i jugak haha..

    tak betul? then stop amek tahu pasal i. it's not fair.

    You kejam weh.. kenapa u sakitkan i? niat i , i nak sayangkan you je weh. i dgn you, i dah janji kat diri i sendiri i takkan sesekali sakitkan u i takkan curang i akan sayangkan u sepenuh hati i..i takkan ignore u mcm org yg i pernah syg ignore i.. i takkan layan u mcm sampah..

    Mama i tanya pasal u hahaha.. dia save gambar kita weh hahaha..

    I senyap je. sengih sengih tak jawab apa apa haha. pergilah sayang. your love isn't for me. takde guna i pertahankan perasaan i sorang.. i sayang you.. terima kasih untuk segalanya.. kenangan kita :')

    Tak lama lagi habis 2016. Semoga 2017 fatin nurafiqah pandai jaga hati sendiri supaya tak sakit lagi. dan semoga final exam fatin dapat berjalan dgn lancar tanpa sebarang gangguan :')

    Post a Comment


    PAST | PRESENT