MINE


Welcome
Hi there!

This is my online diary. You don't have to read my story if you don't want to


ME
A 21 years old girl and still broke lol.

  • I love black!
  • I love rain!
  • I love panda!
  • I love you!


    Tagboard




    skin by BALQISH
    Coding by BALQISH
    The Best View by Google Chrome
  • First Love?
    Thursday, 20 November 2014 | 1 Comments


    music is my escape



    18.11.2014

    Muhammad Syafiq..

    4 years aku tak jumpa dia.. Last meet? Bulan puasa 2010.. At that time.. Aku form 2.. And.. Dia.. 18..

    Apa aku rasa? Nervous gila bangang.. Jieya bole cakap.. “ala, syafiq je pun”

    Pfftt.. Kau tak pernah rasa apa apa kat dia.. Memang ahh kau cakap macam tu.. --” rasa cam nak ketuk kepala dia kat situ.. Nasib baik luqman ada.. Ok.. Dia bernasib baik.. Hahaha..

    Actually.. Dah lama dah plan.. Cuma x sure jadi ke tak... Aku rasa aku yang ajak dia keluar........kot >< hahaha... Nggak ingat deh... Huhu.. Cuti sem ahh baru dapat meet kan? Aku kat tangkak woi. xD

    Malam sebelum tu.. Resah wey.. Aku tak bole nak tidur.. Sebab tu kul 3 pagi pun aku belum tidur.. Resah.. Takut pun ada.. Admit.. Aku takut.. Hahaha..

    Then aku dah cakap kat dia.. Mintak tolong dia kejutkan aku pukul 7 pagi.. Then dia call.. Rasa mcm x terkeluar suara aku bila cakap.. ><

    Dah bangun tu.. Aku chat jieya.. Chat banyak banyak banyak banyak sampai dia on data.. Hahaha.. Lepastu aku rasa mcm nak tertidur... Tetiba chat kat wechat masuk... Umm.. Syafiq..

    Tanya aku tidur balik ke.. >< macam tahu2 je aku nak tidur balik.. Ngantok apakkk.. >< kuat betul firasat dia xD

    Wait.. 2 hari sebelum kteorang meet.. He said something.. Weird... Masa tu... Aku tengah serabut... Gaduh dgn amhafiz --” tak habis2 mamat tu.. Huuuh.. Sayang? Entah.. Menyampah? Yeepp.. Sangat...

    “Because I think I should give this thing another chance”

    What? This thing? What? --” dia dah terima aku? What? Bila aku scroll chat... Dengan selamba badaknya aku main jawab..

    “Huhuuuu.. Thanks jd bf saya~”

    Bangang fiqa.. Kau dah kenapa.. Wait.. Syafiq.. Are u serious? Awak terima saya balik? Damn.. Biar betul? Banyak kali saya fikir.. Awak main2 ke serius? Jadi yg semalam tu....  Kita meet sebagai ex or sebagai getback couple? Bhahahaha..

    You know what.. I didn’t tell you the truth.. I’m not a player.. Not once.. Everything that u read or i tell you.. It’s not 100 percent true.. As i said earlier, saya suka main2.. Saya dah berubah and saya terbiasa.. Kadang2 saya syok sendiri.. Cakap macam2.. Bhahaha..

    Aku nak tanya dia balik... Sebab ada soalan dia yang aku tak jawab proper...

    “kenapa awak nak saya balik?”

    Aku... Aku tak jawab lagi soalan tu! Aku pergi cakap yg dia tu ibarat drug bg aku! T.T  sedih gila apak ahh.. Takkan aku nak tanya dia balik?? Malu aaaahhh aku T.T

    Ok done.. Bila aku sampai je mid valley, jantung aku x yah ckp aahh.. Berdebar sakan.. Sumpah.. Sakit jantung aku.. Entah apa rasa nie.. Maybe first time meet after 4 years kot...

    Aku tak tahu cinema kat mana!! Hahaha.. Berabad tak hangout kat mid... Tetiba dia ajak gi situ.. Aku sampai.. Terus aku tinggalkan jieya dgn luqman.. Kesian kan dorang.. Nak privacy.. So aku bg je xD

    Aku teringat syafiq chat.. “dari nun ke nun jauh laa awak” so aku terus... Ke nunnnn... Then.. Naik atas... Ok.. X nampak lagi... Atas sekali rasanya.. Ingat ingat lupa...

    Naik atas.. Bingo! Betul... Naik escalator tu.. Teragak agak... Berdebar... Semua ada... Sampai je... Terus langkah kaki pergi kiri.. Keluarkan phone aku yg tetiba buat hal x bole buat call me back.. --”

    1...2...3...4...

    ~~~ chandelier~ suara sia berbunyi... “Syafiq [bae]” call aku.. Aku angkat cepat2.. Adrenaline aku masa tu...pffttt..

    “belakang, kanan”
    “hah? Mana?”
    “kanan kanan”

    Aku pandang.. Purple.. Bhahaha.. Warna baju dulu yg aku tengok... And yeah.. Tinggi siot --” aku bawah bahu dia... --” kaki aku masa tu.. Macam apa tah.. Nak terjatuh... xD

    Awak berjaya buat saya... Err.. Hahaha.. Even faizal... He never ever buat aku macam tu.. Even 3 years aku dgn dia.. But... No.. Dia x macam syafiq.. A person that I adore damn much..

    Aku ikut dia... Ayat first dia..

    “Takde laa tinggi mana pun”

    Jahat siakkk... Aku gelak... Then aku cakap apa tah? Jantung x stabil... Aku buat tak tahu.. Alah.. Permainan hati mungkin...

    Then...

    “nak popcorn tak?”
    “takesa”
    “nak popcorn tak?”
    “takesa.. Serious takesa”
    “nak ke tak nak?”
    “ok ok ok.. Nak”

    Hahaha... 1 thing that I like.. Dia akan tanya sampai dia puas hati.. And yeah.. Dia akan tanya.. Sampai dia betul2 dapat jawapan dari aku yg sebenarnya... He will not buta2 percaya apa aku cakap...

    Then.. Masuk.. Dia bayar semua... Hmm.. Rasa bersalah? Yupp.. Campur rasa malu... Aku byr tambang je weh...

    Big Hero 6.. Aku blur kejap... Sebenarnya aku lambat 5 minit... Hehehe.. Dalam komuter.. Syafiq asyik chat.. 35 mins.. 34.. 33..32.. 31..30..20...15..and the else.. Hahaha

    Sory bae.. Lambat.. >< tapi komuter hari tu aku rasa cepat gila... Tak sampai satu jam setengah dah sampai mid.. Biasanya.... 2 jam kan?

    Ok sambung.. Aku blur sebab.. Dia cakap nak tengok cerita hantu.. Walaupun hati aku berkata no.. Tapi.. Err.. Apa hak aku nak bersuara? Err.. Dia yg nak tengok... Besides, dia yg bayar.. Jadi aku ok je lah...

    Then bila masuk.. Cerita cartoon.. Aku blur.. Bukan ke dia cakap cerita hantu? So aku sengih sorang2.. Saje kot nak takutkan aku.. Sebab lepas dia cakap cite hantu, dia gelak “hahaha” kat chat --” so aku assume dia main2...

    Then.. Aku tengok je lah.. His voice.. Voice dia tak terlalu husky.. Voice dia more pada sensual.. And buat aku rasa nak and nak and nak dengar lagi.. Hahaha.. Sebab tu aku tanya je soalan bodoh.. Even aku dah tahu.. Aku tanya lagi... Contoh? Nnti aku bagitahu..

    Big Hero tu ccchhhooomeeeelll!! Hahaha... Lagi2 yg Baymax tu.... Huhu.. Best.. Kelakar.. And yeah... Aku berkelakuan nakal dalam tu --”

    At that time.. When everyone focus dgn cerita kat depan tu.. Aku? Pandang kanan... About 10 seconds maybe.. Aku pandang dia.. Crazy... Aku gila... Dan aku rasa aku bukan kat situ masa tu... Heaven maybe.. xD

    Aku tak sangka aku dapat buat apa yang aku dgn dia nak sgt buat masa kitaorang couple duluuuu... Sebelum aku berubah... Dan mengubah dia sekali... Erm...

    And yeah... Masa pertengahan cerita.. Aku pandang dia lagi... At that time..org sebelah kitaorang tu nampak aku pandang syafiq --”  crazy beh.. --” aku diam je.. Hahaha.. Oh btw, tempat kitaorang kat belakang sekali... :3

    Tempat yg tinggi dan kaki aku tak sampai.. --” hahaha.. As usual.. Aku duduk bersila.. Akibat kesejukan dalam tren dan ditambah dalam cinema tu... Tangan aku tak payah cakap laa.. Sejuk gila..

    But his laugh.. Tarik perhatian aku untuk pandang.. Sounds funny and.....cute? Err.. Yeah.. Like kid.. Bhahaha.. Sungguh.. Yg nie aku tak tipu...

    Then masa cerita tu nak habis.. Aku pandang dia lagi... For the third time maybe... 7..8..9... Pfftt... Dia pandang aku... Tu dikira caught red-handed ke? Hahaha...

    Malu siak.. Automatik kepala aku pandang depan.. Mata aku tutup... Senyum yg nak nangis aku tahan.. Bengong kau fiqa... ><  malunya... Malu gila... Air coke aku capai...

    Tangan aku cari popcorn yg dia pegang..

    “err,, popcorn ada lagi?”
    “ada nie..ada”

    Then aku terus pandang depan.. Tak toleh2 dah... Malunyaaaaa!!!! T.T

    And yeah... Tangan aku dah tahap menggigil.. Baru citer tu habis... Tapi apa apa pun... Best! :D

    Heyyy.. Sebelum cerita tu start.. Dia ada pandang aku! -,-”  so takpe kan? Kira aku balas balik apa dia buat --”  tapi dia tak malu pun aku tahu dia pandang aku.. Aku yg malu dia tahu aku pandang dia.. Erghh.. Tak adil T.T

    Sebelum habis.. Sejuk.. Aku tak tahan.. Dia letak tangan atas paha aku,

    “Ok tak? Sejuk sangat ke?”

    Aku just.. Err.. Terkejut sikit dgn spontan dia.. Err.. Plus adrenaline aku terus mendadak naik.. ><

    “err.. Ok ok..”

    Tunduk je aku.. Tak tepis.. Tak alih.. Biar.. Aku selesa.. Rasa hangat.. Even though cuma sentuhan macam tu..

    Then.. Dah habis.. Tak terus bangun.. Aku tunggu.. Kenapa syafiq tak bangun? Ok aku diam.. Pfftt.. Aku tahu dia tak suka perempuan diam.. Jawab pendek2.. But aku nak bersuara pun susah..

    Because he knows how to stop my heart from beating..
    #hashtag
    #ayatnovel

    haha..

    Pfffttt.. Aku fall in love? Untuk kali kedua dgn dia? Impossible.. Aku tengok je dia... Sebelum dia pandang aku and...

    dia bersuara...

    “kita ada lagi setengah jam for the next show”
    “hah? Next show?”
    “yupp”
    “tempat yg sama?”
    “eh tak lah.. Takkan laa tengok cerita yg sama”
    “jap, awak beli dua tiket??”
    “emm.. Empat”
    “oh okay empat.. Then? Cerita seterusnya pukul berapa?”
    “1.55.. Jom..keluar..”

    Aku bangun.. Tunggu dia bangun.. Dan keluar... Sejuk yg amat... Dan tak daya aku nak jalan laju laju.. Satu langkah dia.. Dua langkah aku --” dah lah sejuk..

    Bila keluar... Dia tanya..

    “nak g makan ke?”
    “erm.. Tak tahu.. Ikut awak lah.. Saya tak nak.. Tapi kalau awak nak makan, saya temankan je”

    Dia senyum.
    Tengok jam.

    Oh , tolong jangan senyum.. Aku.. Aku tak boleh nak berdiri tengok kau senyum.. Haha.. Hiperbola betul ayat aku... ><

    Ok then.. Aku tanya...

    “nak g mana nie?”
    “magnum”
    “mana?”
    “tu.. Depan tu..”

    Woah.. Ramai laa jugak yg beratur... Semata2 nak beli magnum.. And aku tengok kat situ... “decorate my magnum” decorate? Aku tengok kat cermin kedai tu... Apakkk ahh.. Cantik gilaaaa siaakk.. Sumpah cantik... Aiskrim di decorate begitu? Mmg syg gila nak makan T.T hehehe.. Syafiq cakap satu aiskrim tu harga dia 10 ringgit... Eerrr.. Mahalnya lahai T.T

    Then jalan lagi...

    “Mid takde apa lah”
    “nie baru tingkat atas.. Tingkat bawah ada banyak”
    “Bnyak? Tapi sama je macam yg atas kan?”
    “kalau nak jalan bawah pun takut tak sempat”
    “ohh”
    “sejuk lagi?”
    “ha ah.. Dalam tu sejuk sgt”
    “kena laa tahan.. Kat luar negara lagi sejuk”
    “tu luar negara..huhu”
    “habis tu takkan nak duduk kat malaysia je?”
    “nampaknya macam tu lah”
    “tahu kan, tak lama lagi malaysia akan turun salji?”
    “err.. Tak tahu.. Saya duduk dalam gua. Estet..”
    “Estet bukan gua”
    “No, estet tu macam gua”
    “tapi ada line internet kan”
    “yuppp..ada..heee”

    Then masuk dalam satu kedai.. Aku tahu tu kedai haiwan.. Mana dia pergi aku ikut je.. Then tengok burung... Cantik... And mahal --”

    Tengok ikan... Coral.. Ada apa tah nama binatang tu aku tak tahu.. Hehe... Then aku pusing... Tengok arnab... Comelllll T.T  then aku pandang kanan... Syafiq dah naik tangga.. Dia buat isyarat suruh aku ikut..

    Kat atas? Ada apa? Kucing!!! Comel gila babun tahu tak??? Comel gilaa... Yg tidur ada 3 ekor kat bahagian kanan... Comel gilaaa... Sangaaattt...

    “yang putih tu comel kan?”
    “comel gilaaa”

    Then masa nak turun tangga..

    “tempat apa nie?”
    “pet shop”
    “oh.. Tak nampak pulak depan tadi”

    Sambil tu aku kutuk diri sendiri... Bodohnya soalan kau fiqa --” ok now? Nampak tak contoh2 soalan bodoh dari aku? Hahaha

    Then bila turun.. Aku tengok balik burung2 tadi... Burung dove paling murah... Rm35...

    “kenapa burung nie murah?”
    “sebab tak mahal”

    Aku gelak.. Then pandang dia.. Dia senyum.. Oh tidak jangan senyum.. Tolong.. Bhahaha..

    “Mungkin senang nak dapat kot”
    “Ohhh...”

    Then keluar... Jalan lagi.. Senyap lagi.. Maaf bae.. Aku bukan perempuan yg tergolong dalam taste kau.. Hahaha.. Aku suka gelak.. Aku suka senyum.. Tapi dengan kau.. Aku lagi suka kau yg bersuara.. Kau yg gelak.. Kau yg senyum... Sebab aku tak tahu.. Bila lagi akan ada moment macam tu.. Aku.. Aku suka kau.. Be.. How I wish I can call you like that for a first time in 4 years.. Bhahaha.. Aku senyum sendiri bila fikir..

    But then..

    “Semuanya be yg kena ikut ckp syg. Be yg kena ikut bontot syg. Yelah. ......”

    Sepotong ayat.. Yang aku ingat sangat sangat.. Masa tu kau jealous.. Aku chat dengan lelaki lain.. Maaf.. Aku.. Aku tunduk.. Aku berhenti.. Aku tunggu kau.. Biarlah aku yang ikut kau pulak.. Biar.. Aku.. Aku sedih sebab dulu.. Aku fikir seronok.. 14 years old.. Baru aku tahu kenapa ramai halang aku dgn kau... Salah satu sebab.. Hati kau akan terluka.. Aku tahu kau syg aku.. Tapi... Aku buat kau sakit hati.. Damn.. Nangis dah sekarang.. Hahaha.. Harap xde sape nampak aku nangis nie T.T

    Lagu 6ixth sense nie sedih betul laaa.. Hahaha.. TANPA.. Pffttt...

    Ok then.. Berdiri depan tu.. Tunggu sampai hall 8 available.. Hee.. Then aku bersuara jugak.. Even teragak-agak..

    “Cerita tu.. Pasal apa?”
    “Apa?”
    “Err.. Yg tu laa..”
    “Ouija?”
    “ha ah”
    “lah.. Takkan tak tahu? Dah nak habis daa citer dia”
    “tak tahu.. Heee”

    Then.. Masuk..

    “hall 8 kan?”
    “yupp”
    “atas”
    “hmmm?”
    “hehemmm”

    Ahahaha.. Tu pun nak taip? Aku nak tulis every single thing yg jadi.. Kalau aku amnesia.. Aku akan baca nie balik... Hahaha.. Sebab kau.. Yg paling indah pernah datang dalam hidup aku..

    Aku admit... Tiap2 kali aku cari org yg boleh jd pengganti kau... Aku cari yg macam kau... Yg macam kau.. Sepanjang 4 years nie... Tapi? Tak ada,, kau.. Kau faham aku.. Sangat faham aku... Kau mcm baca fikiran aku... Maybe kau dah byk experience dgn perempuan.. But.. Yeah.. Entah.. Haha.. Tak ada siapa.. Yg macam kau..

    Sepanjang 3 tahun aku dengan faizal.. Banyak kali aku curang.. Sebab? Sebab perhatian yg dia bagi tak macam kau.. Aku bukannya nak org mengadap aku je 24 jam.. No.. But at least.. Protect aku...

    Every time call.. Tu yg diminta.. Damn.. Kadang2 aku terus matikan call.. Cakap bateri habis.. Line x ok.. Haha.. Jahat? Biaq ahh.. Kalau dia syg aku.. Dia takkan buat camtu...

    Aku tahan diri daripada contact syafiq,, tapi,, tu laa jadinya... Kalau lah aku terus contact syafiq non-stop, aku takkan jadi macam nie T.T  aku takkan jadi mcm nie.. Aku takkan jadi macam nie.. Takkan... Sungguh... Aku menyesal...

    Ok then.. Sambung.. Masuk tu... Duduk belakang sekali jugak... Ok syafiq... Sebenarnya seat tu terlalu ‘tinggi’ untuk saya --”

    “awak, sory kalau saya tersepak ke apa nanti”
    “takpe, asalkan jangan sampai tersepak orang depan”
    “tak sampai pun”
    “ok bagus”

    Then? Iklan yg sungguh membosankan dan aku cuba untuk melelapkan mata kejap.. Pandang kanan... Khusyuknya dia tengok iklan.. Apa yg dia fikir? Apa yg ada dalam fikiran dia? Macam mana hidup dia sekarang? Dia dah berpunya? Cincin.. Muka dia dah berubah.. Pandangan mata dia.. Tak redup.. Tak jugak tajam..

    “awak tinggalkan saya dulu sebab nak protect saya?”
    “yupp”
    “good reason”

    “masa awak tinggalkan saya dulu, awak mmg dah xde apa2 perasaan kat saya?”
    “nope”
    “ada?”
    “yupp”
    “berapa banyak?”
    “3/4”
    “habis awak ckp awak dah tawar hati?”
    “it just a reason..”

    Mata aku tutup... Benda yg dah jd aku terfikir... Kenapa semuanya perlu datang kat fikiran aku bila masa mcm nie? Aku senyap lagi.. Tengok dia... Maybe dia termenung.. Sebab dia tak perasan langsung aku tengok dia.. Mata dia.. Fokus kat iklan.. Haha..

    Then aku bersuara..

    “cerita nie pasal apa?”
    “hantu”
    “errr.. Seram sangat ke?”
    “tengok laa”

    Ok.. First2 aku tengok.. Ouija.. Mcm spirit of the coin... But macam lagi scary.. Hukhuk.. Then.. Masa first2 aku ok lagi.. Bila perempuan tu tengok hantu guna kanta tu.. Aku dah tutup mata.. Bila bunyi terkejut tu keluar.. Aku pegang lengan syafiq --”

    Ok then.. Sumpah aku terkejut.. Bila dah macam tu.. Perempuan tu apa tah.. Tetiba je aku tengok dah kena gantung..time tu memang aku peluk lengan dia kuat2 --” sumpah sakit jantung aku.. Then aku lepaskan..

    Malu aku siaak.. --” macam budak kecik je --”

    Then masa bila tah.. aku memang takut gila... Tangan aku makin sejuk.. Syafiq tanya aku ok ke tak.. Aku jawab sejuk.. And jantung sakit.. Hahaha..

    And... Guess.. Erm...

    He hold my hand. Semakin lama semakin kemas. Aku rasa tangan aku makin sejuk bila dia buat mcm tu.. Tapi tak lama.. Aku makin selesa.. Rasa hangat.. Perlahan aku balas pegangan dia.. Sambil mata focus kat skrin..

    Bila ada hantu? No.. Bila ada satu scene yg amat mengejutkan tu.. Aku sedar aku pegang kuat tangan dia.. --” then ada tu.. Dia letak tangan dia lagi satu atas tangan aku.. Dia usap jari aku.. And itu membuatkan aku sungguh tidak fokus.. Tapi mata aku x beralih.. Tetap kat skrin.. Jantung? Sungguh tidak stabil.. Rasa macam saraf aku semua tak berfungi atau terlebih berfungsi.. Syafiq.. Kenapa awak buat saya macam nie..

    And then? Makin lama makin menakutkan...

    “meh sini tangan lagi satu”

    Aku hulur.. Dia tarik and.. Dia letak tangan kiri dia kat bahu kiri aku.. He hug me.. Aku mcm kaku sekejap.. Aku? Bersandar kat lengan dia.. Bila yg mengejutkan jadi? Sumpah.. Semuanya aku buat spontan.. Tarik tangan dia.. Nasib baik x sembam muka kat dada dia --” bengong kau fiqa.. Buat malu je.. Pffttt.. And kalau x silap aku.. Dia lentokkan kepala dia kat kepala aku.. Aku.. Aku x silap.. And.. And.. Ada.. Dia bwk tangan aku ke pipi dia.. Aku tergamam.. Dia senyum.. Aku nampak dia.. Walaupun dalam gelap mcm tu.. Cuma cahaya skrin tu je..

    Aku tak membantah.. Tak pula melarang.. Aku... Aku rindu dia.. Dan aku.. I’ve fall in love with him for a second time.. Lantak lah broken.. Aku malu nak type dlm bm --” fiqa, kalau kau baca nie balik, pastikan kau baca sorang,, ahaha..

    Aku rasa.. Cerita tu yg aku focus.. Hahaha.. Sejuk? Tak rasa.. Bila dah keluar.. Baru aku rasa sejuk...

    Bila dah habis.. Kitaorang dalam keadaan tu untuk beberapa minit.. Aku.. Aku.. Erm, aku tak tahu siapa yg uraikan dulu.. Yg aku tahu.. Muka aku dah terasa panas.. Pfftt..

    Then? Dah keluar tu.. Dia tanya..

    “awak balik pukul berapa?”
    “umm.. Before 6”
    “ohhh”
    “kenapa? Awak nak saya balik sekarang ke? Haha”

    Please jawab tak..

    “Takde lah.. Saya kena balik dah nie”
    “Ohh.. Takpelah.. Kalau awak nak balik dulu, baliklah..”
    “habis awak macam mana? Nak pergi mana?”
    “err.. Saya ikut awak lah”
    “ikut saya? Jom balik kajang.. Hee”

    Damn. Kau senyum lagi.
    Aku sengih je.. Haha..

    “tanya laa jieha kat mana”
    “erm.. X nak lah kacau orang date”

    Aku ikut dia.. Hantar dia sampai ktm.. Sampai kat pintu tu.. Wey.. Hati aku mcm apa je.. Sekarang aku confuse.. Hati atau jantung yg rasa lain mcm sekarang.. Hehehe..

    Aku cakap aku pergi dulu.. Dia senyum.. Senyuman terakhir dia.. Untuk aku.. Haha.. Entah bila kita akan jumpa lagi.. :’)

    Aku pusing.. Aku nangis laa siott.. Hahaha.. Apehal tah aku.. Aku rasa macam baru lepaskan sesuatu yg aku tak nak lepaskan...

    Dah lama aku jalan.. Baru aku sedar.. Aku terlupa cakap thanks.. Aku patah balik... Turun escalator.. Cari... Nampak dia tengah beli tiket and.. Dah masuk... Bye syafiq... Erm.. Then aku wechat dia je.. Cakap thanks.. Banyak yg aku nak type sebenarnya.. Tapi tu je yg mampu.. Sebak dada aku.. Haha.. Feeling lebih betul kau nie fiqa.. xD

    Then aku whatsapp jie.. Ckp aku kat ktm.. Balik before 6 kan.. Alang2 dah berkejaran ke situ.. Balik je lah.. Hahaha..

    10 minit jugak ahh tunggu.. Then jie sampai.. Beli tiket,,.. Aku nak turun tangga sebelah sana.. Hahaha.. Sebab aku nampak syafiq turun situ.. Then aku pusing belakang...

    Jie tunjuk, “sini ah”

    Aku tengok.. “KL Sentral - Rawang” hmm.. Berpijak di bumi nyata afiqa... Hahaha...

    Then turun... Aku tengok sebelah sana ramai org... Hah! Tren tak sampai lagi... Aku ajak jie pergi sebelah kiri.. Dengan alasan.. Biasanya coach wanita yg berhenti tengah2 mcm tu.. Hahaha..

    Then... Aku pergi.. Jalan dulu... Bingo.. Aku nampak syafiq.. Bhahaha... Terpaku aku kat situ... Mcm citer indon dah weyy.. Bhahaha.. Masa tu.. Banyak kenangan aku dgn dia aku teringat lagi....

    Bila tren dia dah sampai.. Again.. Hati aku.. Mcm apa je.. Jieha suruh babai.. Hahaha.. Aku babai je.. Dengan sengihan palsu kat jie.. Hahaha..

    Bila tren aku sampai... Hmmm...  Aku naik.. Aku senyap.. Jie duduk dgn luqman... Aku terasa mcm... Emm.. Entah lah.. Aku rasa tren tu macam apa je.. Lambat sangat nak sampai..

    Dalam bas? Aku nangis semahunya.. Kerana kekurangan diri.. Aku sedar aku siapa T.T sampai rumah.. Tak sabar nak chat kau.. On fon.. Bateri habis kan.. Haha.. Aku cakap aku dah balik.. And yeah.. Aku chat kau bila waktu tu sesuai.. Sbb.. Aku.. Aku takut.. Takut tak dilayan.. Haha..

    “Morning”
    “Goodnight”
    “Take care”
    “Sleep tight”
    “Sweet dream”

    Bhahaha..

    Aku tengok baju aku pakai.. Bau cinema.. Atau.. Bau kau? Hahaha.. Miss u already.. Pffftt.. Apa jiwang punya ayat -,-” dan aku masih berkira-kira nak basuh baju tu atau tak.. Aku biar tergantung.. Hahahaha... xD

    Makin aku fikir.. Makin aku rasa terseksa.. Kenapa kau buat aku macam tu? Kau buat aku nak sangat sangat sangat miliki kau suatu hari nanti.. Kau buat aku mintak kat Allah yang aku berharap sangat sangat kau lah jodoh aku.. Gila.. Sangat gila.. Sana sini aku nampak senyuman kau.. Tengah bercakap dengan kawan2 aku pun aku dengar suara kau.. Dengar gelak tawa kau.. Kau buat aku nak lupakan semua yg jadi dalam hidup aku... Hanya beberapa jam.. Kau buat aku jatuh hati semula..

    Aku yg sememangnya ada perasaan kat kau.. Kau.. Jangan kau kata kau jahat.. Kau boleh je nak buat benda jahat kat aku dalam tu.. Kenapa kau tak? Bahkan kau.. Kau tak bagi aku kesejukan.. Apa perasaan kau pada aku sebenarnya? Aku gembira.. Bila kau kata kau bagi peluang antara aku dengan kau.. Huhu.

    Kau nak jwpn kan? Sebelum aku jumpa kau, aku nak kau balik... Sebab aku sygkan kau.. Dan sebab aku tak boleh jumpa lelaki lain mcm kau..

    Tapi selepas aku jumpa kau.. Aku nak kau balik.. Sebab aku nak kau ada dalam masa depan aku.. Nak kau ada masa hari tua aku.. Nak kau ada dengan aku.. Nak kau.. Bersama aku.. Dan aku.. Aku cintakan kau.. Walaupun aku tak pasti cinta tu apa.. Tapi aku yakin yg aku rasa ini cinta.. Atau adakah aku salah? Tidak..

    Sekelip mata.. Kau dah ubah aku.. Aku bukan player.. sumpah bukan..

    Tapi aku tahu.. Tu takkan terjadi.. Aku.. Cuma boleh couple je dgn kau T.T

    Sebab apa? Kau pun tahu.. Aku tak berahsia dgn kau.. Semua pasal aku, ada dalam tangan kau.. Dalam kocek kau atau kat mana lah kau simpan.. Masa silam aku.. Dan sekarang... Aku... Sangat sangat menyesali apa yg dah jadi... Kalau lah masa silam aku tu tak ada.. Pasti.. Aku akan dapat miliki kau..

    Muhammad Syafiq..

    I love you.
    And I think.
    I fall in love with you.
    For a second time.
    Forget you? Never.
    ‘cause I love you since 4 years ago until now.

    But I realize. I know who I am. I know. But please, don’t go.

    Dear Allah, protect him wherever he goes. Give him the best in his life and always tell him that someone love him very badly here.

    Broken? Let it be. Haha. I’m stupid isn’t? Loving someone that I don’t know he loves me or not. It’s okay. It’s love.

    Mama.. Ayah.. Along tak nak pindah.. Tak nak.. Tak nak.. Please.. I’m begging to both of you..


    :: BEST MOMENT EVER ::


    True!

    Blogger ijad said...

    salam ziarah

     

    Post a Comment


    PAST | PRESENT