MINE


Welcome
Hi there!

This is my online diary. You don't have to read my story if you don't want to


ME
A 21 years old girl and still don't have any idea what kind of doctor or what kind of person that she wants to be.

  • I love black!
  • I love rain!
  • I love panda!
  • I love you!


    Tagboard




    skin by BALQISH
    Coding by BALQISH
    The Best View by Google Chrome
  • Ekspo UiTM Shah Alam 2014 ~ ^,^
    Sunday, 13 April 2014 | 0 Comments


    -

    01.04.2014

    Happy April~~~heee… dah ada habuk sikit2 kat sini…ffuuhh…susahnya nak mengupdate…maklumlah… rumah kita bukannya ada wifi… *buad muka comel* Hahaaha.. So…aku hanya menggunakan ihsan atuk and nenek cyber café kat apartmen depan~ setengah jam,hanya satu ringgit!! xD *kadang2 aku guna 15 minit je..50 senkan..jimat* xD

    Tapi sekarang dah wujud pusat internet satu malaysia~ masalahnyaaaa……hmmm…penuh budak2 main game je kat situ…Haiihh…Sooooo… yeah…. Aku nak update banyak2 kali entry aku…takpekan? Sebab nie blog aku~ muehehehe :3 hmmm….rindu nak luahkan something dalam diari…tapi… hmmm…

    April…Hmm…Aku menghitung hari sebenarnya… Hmmm… 25 haribulan 5… keputusan penempatan matrikulasi keluar kan? So… batch 96 yg mohon tu dah boleh semaklah~ sama ada korang dapat atau tak…. Aku sebenarnya…Hmmm…Diploma atau Matrikulasi? Bukan nak cakap aku confirm dapat matrikulasi tu… Tak~

    Aku just assumed that…Macam mana kalau aku dapat dua2??Aku nak tolak yg mana…Istikharah??Yeah… Maybe that is the right thing that I should do~ heeee :3

    So…Siapa yang pergi Ekspo Selangkah Ke UiTM 2014 kat UiTM Shah Alam??:3angkat tangan!! *krikkkrrikkkrriikk*  (macam ada orang baca je blog aku =oo=” )



    22 and 23 March 2014~ kita dapat result berapa haribulan ek?? OMG~ aku lupa… -..-“oohh…20 March!! Yeah~ so…. Aku pergi sana…naik kereta~ ayah hantar…heee… and seperti biasa…aku mana boleh nak survive sorang2 kan?? So aku bawak laaa segerombolan kawan2…*hiperbola* haha..

    Aku,Mai,Siti,Syera,Faziera,Lia~ kita orang je laaa…tu pun kat belakang…sempit…kesian aku dgn dorang…tp takpelah… sama2 kan~ :D

    And…tanpa dirancang,,ada laaa sorang kawan aku nie…nama dia A…shhh… jangan teka dia siapa~ xD hmmm…dia text aku… cakap nak pergi ekspo tu sama2…tapi…

    Haih… dah ramai yg join… so…aku cakap laaa…sory blablablabla… but… dia tak dapat terima… maybe sebab result dia or apa…aku tak pasti… result aku pun bukan lah elok mana..tapi…boleh lah melayakkan aku untuk amek course yg A tu teringin nak amek…

    Maybe dia rendah diri atau tak kuasa atau putus asa?Hmm… Come on kayh? Gred D dalam sijil SPM tu tak boleh korang jadikan sebagai penghalang…Aku tau korang akan cakap macam nie,,“alah,..cakap senang laa…bukan kau yg lalui semua” yeah~ I admit!

    Aku cakap mmg senang…siapaygsusah nak cakap? Orang bisu pun bolehluahkanapaygdorang nak cakap dengan menulis atas kertas~ right? (cerita The Inheritors~ Cha EunSang’s omma~ *terpengaruhkejap* hahaxD)

    Hmm…Tapi takpe lah..Walaupun insiden tu menyebabkan aku menangis and tension…Aku nie bukannya boleh kalau orang kecik hati dengan aku… Lagi2 kawan2 aku…memang tak boleh laaa… Seriously,,aku rasa macam ikut dorang sangat pun ea jugak…Tapi….

    Aku happy~ Aku susah nak ada kawan sejak dulu… Lagi2 masa Form3… DIPULAUKAN!! Tau tak macam mana rasa bila kena macam tu???Hahaha… Best weyh~ serius best!! –oo-

    Dah lah… Tak payah ungkit cerita lama… Hah! So… Masa pergi uitm tu~~ walamak~~ best~~ cuma…yelah…pasal pendidikan…kejap je laaa kitaorang dah habis pusing satu dewan tu nak menengok-nengok fakulti pelbagai yg ada~

    Aku nak amek asasi… :’( tapi aku punya result tak lepas,…. :’( hmm.. k..tak nak cakap pasal asasi…tahniah kalau korang dapat asasi…heee :3

    So…aku mula cari benda lain… and…akujumpa!! Impian aku sebenarnya nak jadi dokter~~ DR Fatin Nurafiqah~ walaweyyhh~ hahahahaxD (aku bukan giler pangkat kayh–oo-)

    So…UiTMnie special~ special sangatowww~ korangbolehsambung Degree In Medicine and Surgery…IF… KALAU…Korangamekempat course nie masa sambung diploma~~

    First, Diploma Mikrobiologi… Course nie cuma ada dekat UiTM Kuala Pilah,Negeri Sembilan SAHAJA… Bukan kampus Melang yg hostel dia banglo lama tu…tapi dalam lagi…tempat baru~~ heee…. (nampak tak aku dah buad research? xD)

    Second, Diploma Farmasi~ Course nie kalau tak silap aku,,,ada kat UiTM Pulau Pinang and Puncak Alam…Tempat baru jugak…Cuma Pulau Pinang tu…jarak hostel dia dengan kampus,, 30 minit…kalau tak silap…kena amek bas awal n blablabla…korang google lah ea~ baca blog akak2 atau abang2 yg dah belajar kat sana :3

    Third, Diploma Teknologi Makmal Perubatan… Course nie ada kat dua uitm…tapi aku tak sure yg mana…. Course nie pun korang boleh amek Degree in Dentist kat UiTM jugak~ :D

    Forth, Diploma Sains… Yang nie…aku tak sure… ada yg cakap…kalau amek course nie, boleh amek medic… and ada yg cakap… tak boleh…entah…tapi yg pasti… 3 yg atas tu mmg boleh amek medic… Diploma Sains nie ada kat banyak uitm…tapi aku tak buad research..sebab.. aku tak berminat dengan  course nie…errr><

    So…Syarat utama nak amek degree medic,,mestilah pointer kena baguskan? Haha… sebab…kalaulah korang nak masuk uitm nie,,aku just bagitahu apa yg aku tahu :3 kalau nak amek medic…korang kena bersaing dengan student bagi keempat-empat course tu…

    Hah!! Gempak tak??Hahaha… Tak ada hidup yg tak ada cabaran and dugaan ea awak… :’) Best person wins~~ (ubah idioms kejap xD)

    Conclusion…Aku memang nak sangat masuk uitm… and nak sangat diploma mikrobiologi atau diploma farmasi…Hmmm…Tapi…Aku takut kalau aku tak mampu~~ :’3 keinginan mama…ayah…maktok.. abahtok.. and semua laaa…aku hrp aku dapat penuhi…

    Angah pulak… Dah berangan nak jadi IR Fatin Nursyahirah…Haha xD Engineer..  Hmm… as long as kitaorang happy dgn apa yg kita orang buad… :3

    So…Aku nak tunjuk jugak gambar kitaorang kat sana~ heee :3  nak tau something?? Masa kita orang berselfie,,,…ramaiyg pandang2 kat kiri and kanan~ xD




    Lepas je dah habis meronda kat satu dewan canselor tu,,,kitaorang pun bosan…perut dah berbunyi minta diisi~ azan pun dah dilaungkan oleh bilal…zuhur dah masuk~ so bergegas laa cari surau…

    Lepas je solat,,,aku tak ingat idea siapa…tapi ada padang uitm kat depan tu…sepanjang situ kitaorangbergambar…siap ingat lagi macam mana pose Ronaldo bagai…hahaha.. cetengok :p





    Hah…lepas tu… keluar2 stadium tu~ nampak tempat parking kereta… so kitaorang orang hulu nie pun tak tau nak keluar arah mana…nasib baik ada pakcik polis..dorang dah tua…tapi Kenapa muka dorang macam muda? O.o bahaya ahh lelaki zaman sekarang~ xD

    Then…berjalanlahbeberapa kilometer…membakar lemak dan kalori menuju ke pintu pagar untuk keluar dari kawasan uitm…bila keluar je…

    “Weyh!!!Tu McD!!!”
    “Weeyhh!! Tu KFC!!!”
    “Pizza Hut!!!”

    See?? Bila perut dah lapar… Semua tempat jual makanan nak pergi..and.. perjalanan kami bukan setakat itu je…kena jalan lagi…menuju ke jejantas… lepas tu kitaorang terhenti kat depan tangga jejantas tu…peehh…memang tak macam tangga batu caves pulak kan tangga dia~~

    Dengan penuh semangat kebuluran,,,kami menggunakan segala sisa tenaga yg ada untuk mendaki tangga jejantas… (Sorry,..dah lama x buad karangan BM.. Rindu cikgu musa xD) Bila dah sampai seberang….

    Terhenti lagi…

    “Nak pergi yg mana nih??”

    Aku yg tanya~ xD

    “McD!!”
    “Pizza Hut!!”
    “KFC!!”

    Then aku senyum… sudah~~~ heee….. tiba2 Mai bersuara~

    “McD laaa~ Kenyang sikit~ kfc makan ayam je…Aku nak McFlurry~”

    (segala unsur dialog ada unsur tokok tambah kerana si penulis tidak berapa mengingati akan semua butir bicara yg diluahkan teman2nya  xD)

    So..kitaorang pun pergi laaaa McD~~~ akhirnya…melepaskan penat lelah… Lama jugak kita orang berlima terduduk… oh… masa nie,,syera dah balik,.. dengan mak ayah dia… sebab ada kenduri :3

    Bila dah berkumpul and makan sama2,,,wajiblaaaamek gambar kan? Seriously,,kita orang memang gila bergambar xD so… yeah~ muka yg tahan lapar sekejap sebab nak amek gambar xD hahah~





    Rumusannya,,,aku happy… tak pernah aku tak happy bila dengan dorang… :’)  cuma aku takut.., persahabatan nie akan kekal atau tak bila kitaorang semua dah masuk u? :’(

    PLKN just 3 bulan…Tapi kawan2 kitaorang yg PLKN tu dah menjauhkan diri…Reason?? Because…. Dorang lebih rapat dengan kawan2 PLKN dorang tu… :’)

    Aku takut…kalau akujadi mcm tu…Aku takut…Kalau kawan2 rapat akujadi mcm tu…aku takut sangat2!! :’(






    :: AFIQA ::

    Post a Comment


    PAST | PRESENT