MINE


Welcome
Hi there!

This is my online diary. You don't have to read my story if you don't want to


ME
A 21 years old girl and still don't have any idea what kind of doctor or what kind of person that she wants to be.

  • I love black!
  • I love rain!
  • I love panda!
  • I love you!


    Tagboard




    skin by BALQISH
    Coding by BALQISH
    The Best View by Google Chrome
  • Bersemadilah Dengan Tenang T__T
    Friday, 16 November 2012 | 0 Comments


    Tumblr_mdhwhoh72n1r251tno1_400_large

    Assalamualaikum~ uhuk,uhuk...lamanye tak update... :')  ummmm...huuhh..so...bad news... :'(  abah tok yang aku sayang....dah pergi tinggalkan aku.... :'(

    16 tahun....cuma 16 tahun aku sempat bermanja dengan dia....and...7/11/2012...pukul 1.22 petang....dia dah pergi...pergi buad selama-lamanya... :'(

    Nak tau di sebalik peristiwa tu? :'( hmm...bila mama dpt call dri mak tok,abah tok jatuh and masuk emergency hospital pontian,,kteowg terus kemas2 balik pontian...

    Pukul 4 setengah pagi...kteowg gerak dri rawang....and..dalam ukul 8 pagi..ktepwg sampai pontian..and terus cari tempat sarapan...pastu..baru laaa kteowg pegi hospital pontian...

    Mula2...kteowg tabole masuk sbb ramai sangat...mama ngn ayah je yg boleh...huuhh...dah tu...aku pun duduk luar jaga Qistina...

    But...tak lama lepas tu,,bila ayah dah kluar,,aku pulak masuk... :'( and...huuhh...mulut abah tok ternganga....abah tok dah tabole bercakap langsung...bergerak,,bukak mata,semua tabole...

    Pembuluh darah dia pecah... :'( saraf2 dia semua tak berfungsi...masa aku salam dia...rasa sejuk je tangan dia... :'( lepas tu...air mata aku terus jatuh....rase sedih sangat2 sbb tengok abah tok mcm tu...

    Mama dengan mak tok suruh aku bercakap dengan abah tok...sbb...mama ckp,,walaupun abah tok dah mcm tu...abah tok still boleh dengar...

    But...aku dah tabole na buad ape..bukak mulut untuk kuarkan suara pun aku dah tak sanggup...rase pedih hati aku tengok abah mcm tu..... :'(

    Aku terus keluar...and adik aku,,ude...aku biarkan dia pulak yang masuk...sedih weyy...sedih sangat2....huuhh..and lepas tu...

    Ayah ajak kteowg balik dulu...mandi,,rehat..and sampai waktu melawat baru tengok abah lagi... :'(

    Then..bila dah balik kmpg,,aku mandi,,,and terus letak kepala...rase pening sangat2 sampai laa aku tertido...masa tu..pukul 11 lebih....

    Masa aku tertido tu kan,,,aku mimpi aku tengah berbual dengan abah tok...pastu,,ude ckp dengan aku,,,abah dah boleh bercakap... :')

    Serius aku happy~ sampai laaa aku rase mcm aku dengar suara mama yg suruh aku bangun and cepat2 bersiap...so..bila aku bukak mata..aku tengok acik,mama dgn angah dah bertudung...

    And...argghh..perut aku berbunyi...aku bangun,,,and terus pergi dapur...ada nasi goreng,ikan kicap and ayam paprik....aku pun duduk laa...amik pinggan and makan.... :')

    Mama dengan ayah and acik dah pergi dulu naik kereta mama...aku pulak pergi dengan cik zam,suami acik yg merangkap pakcik aku... ><

    but...cik zam belum gerak lagi...dia pun amik pinggan and makan dengan aku..angah dengan adik2 sedara aku duduk dalam kereta tunggu kteorg... >,<

    Then...aku pun makan laa cepat2...cik zam pun aku tengok laju je dia...sampai laaa tiba2... "weyyh!!ape nie...lipas!!!besarnye!!! weekkk!! " hahha....terus berhenti makan cik zam aku.. ><

    Haha..aku pun masuk bilik and nak tukar baju...masa tu..aku tengok jam...dah pukul 1.40...cik zam,angah dengan adik2 sedara aku yg lain dah ade dalam kereta...

    Aku pun cepat2 arr pakai jeans putih aku and tshirt putih lengan pendek n sarung cardigan hitam and pakai tudung putih....but..masa aku tengah nak bedak muka,,,angah masuk bilik...

    Dia cakap,,, "awak...tak jadi pergi...abah tok...dah takde..." aku pun terus tengok muka dia...aku cakap laa,,, " tapaya main2 laa...saya dah nak siap laa nie..awak tunggu je laa dalam kereta.."

    Huuhh...punye arr aku tolak dia sampai dia jatuh...aku betul2 ta pecaye yg abah tok dh takde... :'( sedey sangat2 masa tu...sampaikan aku jatuh terduduk tabole bangun...

    Air mata mencurah-curah....aku menyesal sangat2 sebab tak stay dengan abah masa dia kat hospital...dalam sekelip mata...dia dah takde... :'(

    Aku keluar dari bilik...kerusi kat ruang tamu jadi tempat aku peluk lutut aku....adik2 n adik2 sedara aku semua nya menangis....aku cuma mampu tengok dengan kepala yang pening... :'(

    Dalam 20 minit lepas tu...mama,acik,ayah balik....acik yang sarat mengandung,,tabole nak berdiri dengan betul...dia duduk kat kerusi depan and terus menangis...

    Mama pun sama...huuhh...memang semuanya bermandi air mata...pak ngah dengan tok mek sampai tak lama lepas tu...pak ngah?aku tengok biase je dia.. -___-

    Tak lama lepas tu...rumah mak tok dah ramai orang...ramai sangat2...walaupun masa tu jenazah abah belum sampai...syukur alhamdulillah.... :'(

    And lepas tu...mokde pulak sampai...mama dah terjerit-jerit panggil aku...mama mintak aku papah mokde..sbb mokde baru lepas pengsan...aku tengok je muke mokde masa aku papah dia...

    Pucat...mata bengkak...rambut dah tak terurus...huuhh...dah takde senyuman langsung kat muke semua orang... T___________T

    Huuuhh..and lepas tu...jenazah abah dah sampai...ramai orang tolong angkat...bila dorang dah letak abah kat ruang tamu...aku tengok je muka abah...

    Mak tok...bila turun je dari van jenazah,,,terus peluk tok ngah jiran depan....terus dia menangis...mak tok cakap,,,"dah takde orang nak senyum bila aku marah..dah tak dapat dengar suara dia gelak lagi.." T__T

    Aku yang dengar,,hanya mampu terus peluk lutut aku dengan lebih ketat...sekuit pun aku tak gerak..Yasin yang mama bagi,,,aku cuma tengok...aku tak berdaya nak buad apa2...

    Dah ramai orang yang duduk kat bawah mengelilingi abah sambil baca Yasin...tinggal aku je yg duduk atas sofa sambil berteleku merenung yg tak pasti...

    Hati aku pedih...jantung aku berdetak laju...sakit...terlalu sakit...tak banyak yang aku dah buad untuk abah...yg aku pernah buad,,,tuangkan secawan kopi untuk dia masa dia bertukang dulu..

    Ikut je mana dia pergi tangkap ikan dengan sampan dia dulu...ikut je dia naik motor pergi kedai and beli gula2 kelapa yang dia suka makan dulu....ikut je dia pergi warung and selalu mintak dia buadkan ABC dia yang sedap tu dulu.... :'(

    Aku laaa yang sulung...aku yang paling banyak merasa....ramai orang cakap...aku yang paling puas sbb dapat kumpul banyak kenangan dengan abah...

    Tapi aku tak rasa macam tu...aku tak dapat lagi na bagi kejayaan terbesar aku untuk mama,ayah,mak tok and abah tok...kejayaan yg aku beri cuma 5A UPSR...and...setakat 6A PMR?campak longkang result tu.. +__+

    Aku nak beli rumah besar...nak kumpulkan semua family2 aku kat situ..nak hadapi hari tua dorang dengan dorang semua....but...apakan daya...manusia hanya merancang...Maha Esa yang menentukan.... :'(

    Selesai mandi,,kafan,,kteorg keluar...mama suruh aku cium abah..tapi aku tabole...air mata aku jatuh berderai-derai...tabole nak berhenti...sakit sangat2....imam tu tak bg air mata jatuh kat jenazah...

    Sebab tu aku cuma mampu tengok je... :'( and sekarang...aku menyesal..menyesal sebab tak cium abah buad kali terakhir... :'( lepas tu......jenazah abah...dorang dah nak kebumikan...

    Aku ikut...aku naik kereta dengan mama and ayah....bila sampai je sana...dorang dah masukkan abah...and tanah2 semua dah tutup abah.....aku tak sempat nak tengok apa2 lagi...

    Ramai...ramai sangat2 yang ada kat situ...aku peluk angah...aku tak nak nangis lagi....huuhh...bila semua dah selesai dengan bacaal talkin,,al-Fatihah,doa2 semua...mak tok orang pertama siram air bunga kat kubur abah...

    Kedua,,mama...pastu..ayah...then..poksu...kemudian...aku...menggigil tangan aku masa nak siram tu...jantung aku tapaya cakap laaa....laju je berdegup....rase pedih pun ada... :'(

    Huuhh..and..bila orang sume da beredar,,,poksu je yang tinggal....poksu kan...anak kesayangan abah....dia...tabole terima dengan kepergian abah yang mengejut macam tu.... :'(

    Sebelum balik,,aku,,mama,,angah and mak tok,,pergi kubur arwah nenek merangkap moyang aku and merangkap mak kepada mak tok....kteorg bersihkan kubur dia sekejap..

    Rumput2 yang dah naik,,,kteorg buang...and kteorg sedekahkan al-Fatihah untuk dia...huuhhh....sedey sangat2 hati aku...

    Dan sekarang....dah 9 hari...abah tinggalkan kteorg....rase mcm tabole terima hakikat dia dah takde...aku rase mcm...dia ade je dalam rumah nie...tengah hisap rokok kat depan,,tengah tunggu giliran nak mandi kat dapur...

    Tengah selak langsir bilik masa kteorg semua duduk berkumpul...tengah menjengah kat dapur masa mama dengan makcik2 aku yang lain tengah masak...and..banyak lagi laaa...huuhh...sedey weyy...sedeyyy sangat2... T___T

    And sekarang...dah 9 hari jugak laaa aku kat bandar pontian nie....aku tak rase nak balik rawang langsung...kalau balik sana,,lagi laa aku terbayang dia...dah penuh bayangan dia kat rumah aku...

    Kan dekat sebulan dia tinggal kat rumah family aku kat sana....banyak jugak laaa yang jadi...tapi...huuhh...dah laaa...aku dah tak larat nak menangis...kesian abah kat sana.... :'(

    Abah...along mintak maaf sebab tak cium abah buad kali terakhir...along mintak maaf dengan abah sebab tak bercakap dengan abah buad kali terakhir..along mintak maaf kat abah sebab tak dapat bagi banyak benda untuk abah...along mintak maaf atas semuanya abah..... :'(((((

    Post a Comment


    PAST | PRESENT